8 گام مهم و حیاتی در فروش تلفنی و حضوری 🔥 راه فروش
💡شاید برای شما سوال باشد، برای فروش موفق باید چه مراحلی را انجام دهیم؟!
در این مقاله بسیار مهم قرار است 8 گام مهم و حیاتی در فروش تلفنی و حضوری را آموزش دهیم. اگر خود را موظف به انجام این 8 گام ( تکنیک های فروش تلفنی) کنید، بدون شک به یک فروشنده حرفه ای تبدیل خواهید شد.
یادتان نرود که فروش تلاشی است مبتنی بر عمل، به این معنا که شما باید برای تبدیل شدن به یک فروشنده حرفه ای بتوانید به این ذهنیت درباره فروش برسید که بتوانید اهداف مبتنی بر فعالیت برای خود تعریف کنید. چرا؟ چون شما فقط با تکرار فعالیت های روزانه مانند ارتباط گرفتن با لیدهای بالقوه می توانید به اهداف خود برسید و بیشتر از قبل بفروشید.
خوب، اگر شما هم مثل من برای فروش بیشتر هیجان دارید بریم سراغ 8 گام مهم و حیاتی در فروش تلفنی و حضوری:
دوستان سعی کنید اول از همه فروش را به راه رفتن روی طناب تجسم کنید! شما بعنوان یک فروشنده قرار است 8 قدم مهم را روی یک طناب که دقیقا زیر پای شما دره ای با ارتفاع زیاد است بردارید، اگر هر قدم را اشتباه بردارید، قطعا سقوط می کنید! پس با من باشید و این 8 گام مهم و حیاتی در فروش را در ذهن ناخودآگاه خود ذخیره سازی کنید. همچنین اگر در مورد این مسئله و یا سایر اقدامات مربوط به بخش های مختلف کسب و کار خود نیاز به مشاوره دارید میتوانید به صفحه مشاوره کسب و کار در مشهد مراجعه کنید و از مشاوره تیم تخصصی ما در حوزه فروش و بازاریابی بهره مند شوید.
🔔 ما در سایت راه فروش هر قدم از فرآیند فروش را در قالب پادکست هم برای شما ضبط کرده ایم تا اگر زمان کافی برای مطالعه نداشتید، پادکست گوش کنید و لذت ببرید.
فروش تلفنی و حضوری:
✅ گام اول: آمادگی کامل قبل از ارتباط با مشتری
حتما دیده اید فروشنده هایی را که بدون هیچ اطلاعاتی درباره مشتری و… شروع به تماس گرفتن با مشتریان می کنند و بعد از اینکه تماس های آن ها منجر به فروش نمیشود می گویند من چرا فروش ندارم! برای اینکه یک شروع خوب در مذاکره تلفنی یا حضوری داشته باشید باید اقداماتی را به خوبی انجام دهید. بعنوان مثال: هیچ وقت شما نمی توانید با 20 کیلو اضافه وزن در مسابقات دو شرکت کنید و برنده شوید?! درست است؟ پس برای فروش تلفنی هم باید از قبل اماده شوید.
خوب برای اینکه بتوانید آمادگی لازم را در فروش داشته باشید باید نکات زیر را بخوبی مدنظر داشته باشید:
1️⃣ از سلامت و شارژ تلفن تماس مطمئن باشین:
کارشناس فروش تلفنی با مشتری بالقوه ارتباط برقرار می کند، وسط صحبت با مشتری تلفن قطع می شود! یا تلفن خش خش می کند! این موارد قابل قبول نیست و به برند شما لطمه خواهد زد، مخصوصا زمانی بدتر می شود که مشتری برای بار اول با شما گفتگو می کند. پس قبل از گرفتن تماس تلفنی تجهیزات خود را بررسی کنید.
2️⃣ از مشتری بالقوه اطلاعات کافی داشته باشین:
اگر می خواهید شروع پر قدرتی داشته باشید از مشتریان بالقوه بیشتر اطلاعات جمع آوری کنید مثلا، نام و نام خوادگی، آدرس، نوع فعالیت آنها، مشتریان هدف، سایز بیزینس های آنها و… دانستن این موارد به شما دید بهتری برای بستن سناریو ارتباط می دهد.
3️⃣ هدف از ارتباط با مشتری:
خیلی از فروشنده های آماتور هستند که تازه وقتی با مشتری ارتباط تلفنی برقرار می کنند متوجه می شوند که برای چه کاری تماس گرفته اند! این کار غیر حرفه ای و بر خلاف قوانین مشتری یابی است. شما باید هدفتان را مشخص کنید مثلا، می خواهید معرفی محصول جدید داشته باشید یا جمع آوری دیتا کنید؟! یا اینکه می خواهید نظرسنجی کنید؟ جایگاه خودتان را قبل از ارتباط گرفتن با مشتری مشخص کنید و فقط در همان زمینه با مشتری صحبت کنید.
هر سؤالی داری کافیه فرم مشاوره رو پر کنی...
هر سؤالی داری کافیه فرم مشاوره رو پر کنی...
4️⃣ سوالات FAQ و سوالات SAQ مشتریان در فروش تلفنی و حضوری:
شما باید به FAQ (Frequently Asked Questions) سوالات متداول مشتریان یا همان سوالات پر تکراری که مشتریان می پرسند سوالات مسلط باشید.
تعریف SAQ (Seldom Answered Questions) سوالات به ندرت پاسخ داده شده، سوالاتی که ممکن است مشتری شما از آن اطلاعی نداشته باشند و شما بعنوان فروشنده حرفه ای تلفنی درباره آن با مشتری صحبت می کنید! این شما را یک فرد متخصص و دانا جلوه می دهد. سعی کنید دریک اکسل آنلاین این موارد را آماده سازی کنید و پاسخ دهید و در زمان های مناسب از آن استفاده کنید و این گونه در ایجاد ارتباط موفق با مشتری موفق شوید.
🔔جمع آوری سوالات متداول مشتریان شما را نسبت به رقبا متمایز می کنند.
5️⃣ مدیریت حالت:
بارها در مجموعه های مختلف که برای آموزش فروش رفته ام این را دیده ام که فروشنده ها با حالت های نامناسب شروع به تماس می کنند، بدون اینکه توجه به مدیریت حالت خود داشته باشند. دوستان شما بعنوان کسی که با مشتریان بالقوه بصورت روزانه ارتباط برقرار می کنید باید حالتان خوب باشد، پر انرژی باشید و همچنین اشتیاق! شاید با خودتان بگوید مگر می شود! بله، کاملا درسته!
شاید ابتدا برای یک فروشنده سخت باشد مخصوصا زمانی که حال خوبی ندارد، مثلا، ممکن است من قبل از اینکه شروع به کار کنم با مدیر مجموعه یا مدیر فروشم بحثی داشته باشم که باعث شود من نتوانم به خوبی با مشتریان ارتباط برقرار کنم، در این زمان شما باید بتوانید مدیریت حالت در فروش انجام دهید و خیلی سریع خودتان را جمع و جور کنید و به بهترین حالت خود برسید.
البته که لازم است همکاران شما، خانواده و… متوجه موقعیت کاری شما باشند و شما را درک کنند، اما گاهی اوقات این اتفاق نمی افتد و این شما هستید که باید به این نکته مهم توجه کنید. هر زمان حالتان بد است سعی کنید قدم بزنید، یک فنجان قهوه بخورید، چشمان خود را ببندید و نفس عمیق بکشید. اگر در هر شرایط حالتان بهتر نشد، حتی آن روز به کارهای دیگر بپردازید اما با مشتری ارتباط نگیرید! تا این حد این موضوع مهم است.
بر خلاف نگاه خیلی از افراد که فکر می کنند فروش کار راحتی است، فروش را اگر بصورت اصولی آموزش نبینید، بشدت سخت خواهد بود! باید هر چیزی که تاکنون یاد گرفته اید از ذهن خود خارج کنید و اگر آموزش هایی که در این مقاله به شما می دهیم به خوبی پیاده سازی کنید قطعا به یک فروشنده تلفنی و حضوری حرفه ای تبدیل می شوید.
پیشنهاد میکنیم برای یادگیری اصول مذاکره بازاریابی تلفنی حتما در دوره رایگان فروش تلفنی سایت راه فروش ثبت نام کنید.
✅ گام دوم: هرگز دیر نکنید
یکی دیگر از راه های افزایش رضایت مشتری در این است که در هنگام جلسه دیر نکنید. متاسفانه خیلی از فروشنده ها هستند که برای مخاطب خود ارزش قائل نیستند و به تایم مشتری اهمیتی زیادی نمی دهند. مثلا: شما با یک مشتری ارتباط می گیرید که در آن لحظه امکان صحبت ندارد، اقدام حرفه ای اینجا این است که از او تایم ارتباط مجدد بگیرید و در آن تایم با مشتری ارتباط بگیرید. اما متاسفانه خیلی از فروشنده های توجه ای ندارد!
نکات مهمی که باید این گام رعایت کنیم را با هم بررسی کنیم:
1️⃣ همیشه چند دقیقه زودتر از مشتری در جلسات آماده باشید.
2️⃣ مشتری از همان لحظه نخست شما را قضاوت می کند!
3️⃣ سعی کنید اگر زودتر به جلسه رسیدید درباره مشتری و حوزه کاری آنها جمع آوری اطلاعات انجام دهید.
✅ گام سوم: کاری کن از تو خوشش بیاد
🔥 یکی از قدم های مهم شما برای موفقیت در فروش این است که شروع تماس تلفنی طوری باشد که مخاطب جذب شما شود. این باعث می شود مخاطب به حرف های شما گوش کند. این قدم بسیار مهم است برای اینکه مشتری حاضر شود با شما همراهی کند پس باید بخوبی این قدم مهم حیاتی در فروش حضوری و تلفنی را بردارید، اما چگونه باید رفتار کنیم که بهترین باشیم؟ با من همراه باشید:
🔔 مشتری اول شما را می خرد! بعد محصول یا خدمات شما را می خرد.
ما باید چه نکاتی را دقت کنیم که از روی طناب سقوط نکنیم؟!
1️⃣ گرم و پر انرژی حوالپرسی کنید: اگر به مشتری زنگ بزنید و مثل یک اپراتور رفتار کنید، همون اول می افتید پایین! بعنوان یک مذاکره کننده حرفه ای باید با گرمی ارتباط را شروع کنید و شک نکنید که مخاطب هم این گرمی کلام شما را دریافت خواهد کرد و در مقابل با شما به گرمی برخورد می کند.
2️⃣ نقطه مشترک پیدا کنید: برای اینکه بتوانید مشتری را در ابتدای ارتباط تلفنی درگیر کنید لازم است بدنبال یک نقطه مشترک و یا قلاب ذهنی مشتری بگردید. (مثلا: سلام آقای موسوی وقتتون بخیر و نیکی، ابراهیمی هستم از شرکت ….. امیدوارم زمان مناسبی تماس گرفته باشم. من دیروز با همکارتون صحبت کردم گفتن لازم برای همکاری با شما صحبت داشته باشم). دیالوگ های مختلفی می شود استفاده کرد که یخ ارتباط با مشتری شکسته شود.
3️⃣ از شبکه های اجتماعی استفاده کنید: برای اینکه بتوانید ارتباط خوبی برقرار کنید بهتر است به خوبی درباره مشتری اطلاعات داشته باشید که به شما کمک می کند توجه او را به خود جلب کنید. مثلا در اینستاگرام و یا لینکدین می توانید اطلاعات خوبی بدست آوردید.
4️⃣ ایجاد توجه روی فروش نداشته باشید: بعضی از فروشنده ها طوری عمل می کنند که مخاطب سریع متوجه می شود که هدف او فقط فروش است! این باعث می شود مشتری بالقوه شما از همان ابتدا با یک گارد در گفتگو همراه باشد. پس سعی کنید توجه ایجاد کنید. (مثلا: جناب موسوی من یک پست در لینکدین شما دیدم که در حال اضافه کردن یک واحد به مجموعه هستید، ما برای راه اندازی این واحد در مجموعه شما می توانیم به شما کمک کنیم).
5️⃣ آرام و شمرده شروع به صحبت کنید: برخی از فروشنده های تلفنی اصلا به طرف مقابل توجه نمی کنند، فکر می کنند که طرف مقابل منتظر تماس شما بوده است! در صورتی که اینطوری نیست و شما در حال تماس سرد هستید. پس سعی کنید با مشتری شمرده صحبت کنید خودتان و شرکت را به خوبی معرفی کنید.
علاوه بر موارد و صحبت هایی که باید انجام دهید کارهایی هم هست که نباید انجام دهید که ما در مقاله جملات اشتباه در فروش به طور کامل به این موضوعات اشاره کرده ایم.
✅ گام چهارم: دنبال نیاز مشتری بگرد
🏸 اگر تا اینجای کار به خوبی عمل کرده باشید، می رسیم به قدمی که شما باید نیاز مشتری را بخوبی شناسایی کنید. یکی از مهم ترین گام های مهم در فروش تلفنی یا حضوری این است که شما بعنوان یک مشاور در کنار مشتری قرار بگیرد و بخوبی متوجه شوید که دقیقا چه چیزی نیاز دارد. در این می خواهیم چند نکته خیلی مهم را با هم بررسی کنیم تا بهترین نیاز مشتری را شناسایی کنیم:
1️⃣ بعنوان یک مشاور ظاهر شوید: فروشنده های زیادی هستند که بدون توجه به نیاز مشتری فقط معرفی محصول انجام می دهند و در نهایت هم به نظر مشتری توجهی نمی کنند. این روش دیگر جواب نمی دهد! شما باید مانند پزشک و بیمار عمل کنید تا مخاطب به شما اعتماد کند.
2️⃣ کنترل مذاکره رو بدست بگیرد: اینکه در مسیر مذاکره به سوالات مشتریان پاسخ بدین خیلی خوب است، اما اینکه تنها مشتری سوال کند و شما پاسخ دهید، به این معناست که کنترل مذاکره به دست مشتری است. پس بعنوان یک فروشنده حرفه ای باید شما ریتم مذاکره رو کوک کنید، چگونه این کار را انجام دهید، با پرسشگری درست.
3️⃣ سوالات کارساز بپرسید: اگر می خواهید مثل یک فروشنده حرفه ای عمل کنید لازم سوالاتی از مشتری بپرسید تا بتوانید در نهایت درد مشتری را متوجه بشوید. تا زمانی که درد و نیاز مشتری را شناسایی نکرده اید نمی توانید راهکاری به مشتری بدهید!
در ادامه 3 سوال مهمی که باید در تماس اول از مشتری بپرسید را ارائه میکنم:
🔔3 فرآیند اصلی پرسشگری در فروش حضوری و تلفنی:
📝سوالات برای شناخت بیشتر:
مثلا: “جناب موسوی ممکنه یک مقدار درباره مجموعه خودتون بیشتر توضیح بدین که دقیقا چیکار می کنن؟”
📝هدف و چالشش آنها برای مراجعه به شما چه چیزی است:
مثلا: “جناب موسوی بفرمایید در حال حاضر دقیقا چه مشکلی برای شما وجود داره که نیاز به محصول ما دارین؟ هدفتون از این کار چی هست؟”
📝سوالات در زمینه میزان بودجه مشتری:
مثلا: “جناب موسوی با توجه به صحبت هایی که داشتیم، بفرمایید انجام این کار چقدر براتون اولویت داره و اینکه بودجه مدنظرتون برای انجام این کار چقدر هست؟”
✅ گام پنجم: معرفی محصول و یا خدمات
🎯خوب اگر توانستید تا اینجا کار بیاین جلو، قطعا بخوبی ارتباط برقرار کردین و بخوبی نیاز مشتری رو شناسایی کردین. حالا باید منطبق با نیاز مشتری بهش راه کار ارائه بدین.
نکات مهمی را باید در این گام دقت کنید که در ادامه ارائه می دهیم:
1️⃣روی ویژگی محصول فکوس نکنید، روی منفعت مشتری فکوس کنید.
2️⃣زمانی که دارید محصول معرفی می کنید حتما از مشتری فیدبک بگیرید و بازخورد گیری کنید. خیلی از فروشنده ها هستند که فقط درباره محصول صحبت می کنند فارغ از اینکه دیدگاه و نظر مشتری را در نظر بگیرند.
3️⃣زمان معرفی محصول حتما به محصولات اشتیاق داشته باشید، داشتن اشتیاق باعث می شود پر انرژی محصولتان را معرفی کنید و مشتری کاملا این موضوع را حس می کند.
4️⃣روی نیاز مشتری صحبت کنید، نه روی هدف خودتان.
5️⃣ زیاد توضیح ندهید و وارد جزییات نشوید!
6️⃣ در انتها قیمت را مطرح کنید و بعد از یک مکث 3 ثانیه یک مزیت عالی از محصول را هم پیشنهاد کنید. مثلا: قیمت این جفت کفش 980 هزارتومان، مکث 3 ثانیه و بعد میگین، (که 1 سال تعویض رایگان) هم دارد.
✅ گام ششم: پاسخ به اعتراضات (متقاعدسازی)
💎در این گام شما کاملا متوجه شده اید که مشتری محصول شما را می خواهد و شما باید سعی کنید او را به خوبی متقاعد کنید که فقط محصول شماست که میتواند نیاز او را مرتفع کند.
باید او را متقاعد کنید که بعنوان یک فروشنده کنار او نیستید که فقط یک محصول را بفروشید و بروید! باید به این درک درباره شما برسد که چه محصول شما را بخرد یا نخرد در کنار او بعنوان مشاور هستید.
✨زمانی که مشتری درباره ناگفته ها با شما صحبت می کند و حتی قیمت رقیب را به شما اعلام می کند به این معناست که به شما اعتماد دارد!
اما برای متقاعدسازی لازمه چه موارد را رعایت کنیم:
1️⃣ اگر فروش B2C دارید بیشتر احساسات و کمتر منطق مشتری را درگیر کنید. اگر فروش B2B هستید بیشتر منطق و کمتر احساسات را درگیر کنید. (اگر این واژه ها برای شما نا اشنا هستند به مقاله دسته بندی مشتریان مراجعه نمایید)
2️⃣ برای متقاعد سازی بهتر بیشتر درباره بازاریابی عصبی بدانید.
3️⃣ از تکنیک اصل تشابه استفاده کنید و به دنبال نزدیک شدن به مشتری باشید.
4️⃣ از تکنیک اصل کمیابی استفاده کنید و مشتری را فورس کنید مثلا (آقای موسوی با توجه با اینکه محصول ما را نیاز دارید من پایان فردا شب به شما کد تخفیف 20 درصدی میدم اگر خریدتون رو نهایی کنید.)
5️⃣ اگر محصول شما واقعا محصولی عالی ای باشد و شما به محصول خودتان ایمان دارید، خیلی خوب است که کیفیت را بیشتر برای مشتری بلد کنید تا قیمت!
6️⃣ رول بازی نکنید: در مسیر مذاکره و متقاعدسازی مشتریان نقش بازی نکنید! خود واقعیتان باشید چون باعث افزایش استرس شما می شود.
✅ گام هفتم: نهایی سازی فروش (بستن معامله)
در مرحله نهایی سازی خرید نباید هیچ سوال بی پاسخی برای مشتری باقی بماند! باید به تمام دغدغه ها و نگرانی های مشتری پاسخ داده باشید. شاید برای شما سوال باشد که اگر به تمام سوالات و نیاز مشتری پاسخ داده باشم چرا باید در این گام تلاش کنم که فروش را نهایی سازی کنیم!؟
💡سوال خوبی است، در پاسخ باید گفت برای همیشه نیازی به پیاده سازی این گام نیست، خیلی وقت ها اینقدر همه چیز خوب مطرح می شود که مشتری کاملا متوجه می شود که محصول یا خدمات شما نیاز او را حل می کند و مشتری به شما می گوید که لطفا قرارداد همکاری را برای من ارسال کنید. این لحظه خیلی لذت بخش است!
هر سؤالی داری کافیه فرم مشاوره رو پر کنی...
هر سؤالی داری کافیه فرم مشاوره رو پر کنی...
اما اگر مشتری با وجود اینکه از فرآیند مذاکره هم گذر کرده است باز بگوید نیاز به زمان دارد تا بررسی کند، در این شرایط باید چه اقدامی انجام دهیم؟ در ادامه خواهم گفت:
چند نکته مهم برای نهایی سازی فروش تلفنی و حضوری:
1️⃣ حتما سعی کنید به افراد تصمیم گیرنده وصل شوید، تا سریعتر جمع بندی کنید.
2️⃣ همیشه یک پیشنهاد جذاب پیش خودتان داشته باشید و در زمان مناسب خرج کنید و هرگز عجله نکنید.
3️⃣ در نهایی سازی فروش تا زمانی که زمانش نرسیده، عجله نکنید. عجله شما باعث می شود مشتری از خرید منصرف شود.
4️⃣ بروکراسی برای مشتری ایجاد نکنید، فرآیند خرید مشتری را تا حد امکان ساده و راحت در نظر بگیرید.
5️⃣ بسته شدن هر قرارداد بسته به حجم قرارداد متفاوت خواهد بود، هرگز خودتان را سرزنش نکنید.
6️⃣ حتما بعنوان فروشنده حرفه ای از فرآیند بعد از بسته شدن قرارداد مطلع باشید، چون مشتری از شما سوال میکند و این موضوع جزو وظایف مدیر فروش تلفنی است.
7️⃣ در زمان مناسب و جایی که دیگر به همه سوالات مشتری پاسخ داده اید به مشتری پیشنهاد دهید:
مثلا: “آقای موسوی با توجه به گفتگوی انجام شده و درک نیاز شما من پیشنهادم اینه که شما از این مرحله شروع کنید…….. نظر شما چیست؟
مشتری: بله کاملا درسته من هم موافقم، از کجا باید شروع کنیم؟
فروشنده: بسیار عالی، برای شروع کار من پیش فاکتور را برای شما ارسال می کنم و….”
✅ گام هشتم: پیگیری از مشتری
🏸 وقتی مشتری به قرارداد رسیده و قرارداد برای آنها ارسال کرده اید باید منتظر بازخورد باشید. اما زمانی هست که شما به مشتری پیشنهادی داده اید و به شما گفته است که باشد به شما اطلاع خواهم داد.
قطعا رویکرد ارتباط گیری با این دو دسته مشتری متفاوت خواهد بود. چه فرقی با هم دارند؟
بله درست است مشتری که از شما قیمت گرفته است و قرار است به شما خبر بدهد در لایه علاقه مند و کمی تصمیم گیری است.
برای مشتری که قرارداد ارسال کرده اید، در لایه(قیف فروش) اقدام قرار دارد و فقط کافی است با یک پیگیری اصولی پیش پرداخت را بگیرید و فروش را نهایی کنید. اما چه نکاتی را باید برای پیگیری نهایی در فروش رعایت کنیم؟ با هم بررسی کنیم.
✨جالب است بدانید که 80 درصد از فروش ها زمانی اتفاق می افتد
که شما 4 الی 5 بار مشتریان خود را پیگیری اصولی داشته باشید.
نکات مهم در پیگیری فروش تلفنی و فروش حضوری:
1️⃣ اصرار نکنید! هرگز به مشتری فشاور نیاورید! به آنها زمان بدهید تا بررسی کنند. بسته به حجم معامله شما این بازده زمانی برای تصمیم گیری مشتری متفاوت خواهد بود.
2️⃣ حتما بر اساس دیتای ثبت شده گذشته با مشتری ارتباط برقرار کنید، هرگز بدون برنامه قبلی به مشتری زنگ نزنید. چون این کار فقط فعالیت های گذشته شما را زیر سوال می برد!
3️⃣ پیگیری بی کیفیت مثلا: (ببخشید تماس گرفته ام پیگیری کنم بابت قرارداد!) نداشته باشید!
4️⃣ سعی کنید با اشاره به حرف های قبلی مشتری و کاری که می بایستی او انجام دهد صحبت را شروع کنید.
5️⃣ تعداد دفعات پیگیری را افزایش دهید، با یک بار پیگیری کردن به دنبال فروش نباشید.
👌 پیشنهاد: یکی از مهم ترین و حیاتی ترین گام ها در فروش تلفنی و موفقیت در این رشته اطلاع از متد های روز دنیا میباشد. برای کسب اطلاع و به روز ماندن پیشنهاد میکنیم همواره کتاب های مربوط به حوزه خود را همانند بهترین کتاب های حوزه بازاریابی مطالعه کنید.
📚نتیجه گیری
در این مقاله کامل آموختیم که فروش موفق تشکیل شده از سلسله گام هایی است که باید آنها را به خوبی پشت سر هم بگذارید. در این مقاله 8 گام مهم و حیاتی فروش تلفنی و حضوری توضیح داده شد نکات مهم و کاربردی به شما آموزش داده شد. اگر این نکات را به خوبی رعایت کنید حتما می توانید مشتریان خود را متقاعد کنید و فروشتان را افزایش دهید. در صورتی که محتوای این مقاله برای شما مفید بوده است خوشحال می شویم نظرات خود را در وبسایت راه فروش به اشتراک بگذارید و این مقاله را در اختیار دوستان خودتان قرار دهید تا از این فرصت برای افزایش فروششان استفاده کنند.
همچنین اگر میخواهید فروش تلفنی را به طور اصولی، کامل و جامع یاد بگیرید و در طی مسیر یادگیری یک مشاور و پشتیبان داشته باشید بهترین کار ثبت نام در دوره فروش تلفنی میباشد. اما اگر خود دارای یک کسب و کار هستید میتوانید از طریق پر کردن فرم مشاوره فروش و بازاریابی از مشاوره تیم تخصصی ما در تهیه مواردی مانند اسکریپت فروش تلفنی بهره مند شوید.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
2 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
این مقاله اون قدر کامل و جامع بود که خوندن اون میتونه اندازه چندین کتاب مربتط با این حوزه مطلب مفید و کاربردی داشته باشه.
خواستم تشکر کنم از مطلب خوب و کاملتون. فقط کاش در مورد تکنیکهای فروش تلفنی هم بنویسین. منظورم اون تریک ها و چیزهای خاص و ویژست.
درود بر شما
ممنون از نظر خوبتون
برای افزایش دانشتون در زمینه تکنیک های فروش تلفنی میتونین مقاله زیر رو مطالعه کنین:
https://raheforosh.com/psychological-techniques-in-telephone-sales/